Strategi arbejde

Har gennem min karriere arbejdet tæt sammen med topledelsen i en række virksomheder for at udvikle den strategiske agenda. Fokus og indhold har være varierende alt efter hvilke målsætninger virksomheden og/eller den pågældende afdeling har haft – dog har behov for udvikling og forandring været fælles for alle. Essensen til at lykkes har været at skabe en tydelig retning, der kan kommunikeres enkelt og forståeligt, så det også kan supporteres og efterleves i organisationen.

Strategi og strategiske tiltag skal give mening – ikke blot på ledelsesgangen, men også blandt medarbejderne. Det skal skabe retning og bygge bro mellem de store visioner og de små vigtige detaljer i det daglige arbejde, der sikrer vi når målet. Forankring og involvering er derfor essentielt i alt strategisk udvikling i virksomheden.

Nedenfor er et udpluk af udførte opgaver:

Construction Strategy and Business model development (Siemens Gamesa Renewable Energy) Udvikling, prioritering og kommunikation af strategi og bagvedliggende initiativer i samarbejde med Senior management, for at kunne imødekomme øget konkurrence og skærpede markeds krav

Supply chain excellence – strategiudvikling (Dansk Supermarked) Facilitering og udvikling af en langsigtet supply chain excellence strategi for DSG supply chain og logistik funktion.

Performance management deployment (A.P. Moeller Maersk – Maersk Oil Corporate) I samarbejde med Senior Management, etablering af Performance management processer på tværs af forretningsenheder, til formål at drive et mindset-change fra at være reaktiv og bagudrettet til en mere fremadrettet og forecast baseret performance styring.

Construction performance management (Siemens Gamesa Renewable Energy) Etablering af performance management styring og portefølje analyse for at øge transparens og evne til proaktivt at kunne reagere og supportere indenfor- og på tværs af salgs projekter.

Digitalization strategy development and project initiation (Siemens Gamesa Renewable Energy) Initiering af tværfunktionelt digitaliserings strategi for at øge og forbedre data drevet analyse og rapportering i planlægning og eksekveringsfasen af Offshore vindfarm Construction

Construction cost transparency and scenario modeling in sales projects (Siemens Gamesa Renewable Energy) Øge gennemsigtighed og forståelse af omkostningssammensætningen for Construction i offshore salgsbudgetter for at skærpe prioriteringen af optimerings projekter og udviklingstiltag. Etablering af price-tags for kerne omkostninger samt etablering af et scenarie tool til omkostnings modellering og optimering.